субота, 4 березня 2017 р.

22.02.2017 р. відбулася виховна година на тему: "Мандрівка країною обережності"


Тема :  Мандрівка  країною  обережності
Мета:ознайомити  учнів з небезпечними  ситуаціями,які можуть виникнути у будинку; вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях; формувати навички правильного, обережного користування електроприладами, газообладнанням; розвивати спостережливість, сміливість, винахідливість; виховувати бажання тримати квартиру в порядку і чистоті.

Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, екран, сюжетні  та 
                    предметні малюнки, маски для інсценізації казки, пам’ятки з
                    правилами безпечної поведінки вдома.

Хід виховної  години
І.Оголошення теми і мети
   - Сьогодні, діти,ми помандруємо країною обережності  і поговоримо з вами на дуже важливі  теми  і всі  разом складемо правила безпечної поведінки вдома.

II.Основна частина
  - Діти, хто з вас лишається вдома сам?
  - Як треба поводитися вдома, коли ви залишились без дорослих?
  - Які ви знаєте казки, де б персонажі залишалися самі вдома?(Відповіді   
     дітей: « Вовк і семеро козенят», «Котик і півник» , «Троє поросят» та інші).
  - Що з ними трапилося?
  - Чому з ними це траплялося?

   -А зараз перегляньте урок  обережності «Незнайомці»  разом з тітонькою    Совою та домовиком  Неслухою.
- Чому ж  з домовиком Неслухою таке трапилось?
- Який висновок можна зробити?
- Яке перше правило безпечної поведінки  вдома можна скласти.

 «НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРІ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ»

    Наступне  правило, як поводитися вдома, ви спробуйте назвати самі, прослухавши       
    вірш!
                        Для  розваги і для гри
                        Сірників ти не бери
                        Бо з вогнем  погані  жарти
                       Жартувати з ним не варто!
А зараз перегляньте урок  обережності «Вогонь »  разом з тітонькою    Совою та домовиком Неслухою.
                                                  
 - Чому не можна гратися  сірниками?
- Яке правило поведінки потрібно пам’ятати?

                                «   НЕ  ГРАЙСЯ  З  СІРНИКАМИ»

В ч и т е л ь.
-         Діти,а ви звертали увагу скільки небезпечних предметів знаходиться у Вас вдома?
-         Назвіть їх.
-         А зараз перегляньте урок  обережності «Гострі предмети »  разом з тітонькою    Совою та домовиком Неслухою.

                      
-         Який висновок ми зробимо?

             «БУДЬ  УВАЖНИМ МАЛЮК ,ГОСТРЕ НЕ БЕРИ ДО РУК!»
В ч и т е л ь.
- Хто з вас знає казку «Колобок»? Зараз ми трішки відпочинемо перетворившись на героїв казки «Колобок»
Фізкультхвилинка
 Інсценування казки «Колобок»
Автор. Якось дід почав просити бабу, щоб та спекла йому колобок. Послухалась бабка, пішла в хатку, назмітала в засіку борошенця, замісила на яйцях і сметані, спекла колобок та й поклала на вікно, щоб простигав. А він з вікна – та на призьбу, а з призьби - та на землю, та й покотився стежкою.
Котиться та й котиться, а на зустріч йому зайчик.
Зайчик. - Колобок, - каже, - колобок, я тебе з’їм!
Колобок. - Не їж мене, зайчику–побігайчику, я тобі пісню заспіваю.
Зайчик. - Ану, якої?

Колобок.                             Я колобок, колобок,
                                            по засіку метений,
                                            Я на яйцях спечений,
                                            Я од баби втік,
                                             Я од діда втік,
                                           Так і від тебе втечу!
Автор. Та й покотився. Котиться та й котиться, а на зустріч йому вовк.
Вовк. - Колобок, - каже, - колобок, я тебе з’їм!
Колобок. - Не їж мене, вовчику-братику, я тобі пісню заспіваю.
Вовк. - Ану, якої?

Колобок.                           
                                            Я колобок, колобок,
                                            по засіку метений,
                                            Я на яйцях спечений,
                                            Я од баби втік,
                                            Я од діда втік,
                                            Я від зайця втік,
                                          Так і від тебе втечу!
Автор. Та й покотився. Котиться та й котиться, - зустрічає його ведмідь.
Ведмідь. - Колобок, колобок, я тебе з’їм!
Колобок. - Не їж мене, ведмедику, я тобі пісню заспіваю.
Ведмідь. - Ану, якої?

                    
Колобок.                             Я колобок, колобок,
                                            по засіку метений,
                                            Я на яйцях спечений,
                                             Я од баби втік.
                                             Я од діда втік,
                                             Я від зайця втік,
                                             Я від вовка втік,
                                         Так і від тебе втечу!
Та й маху!
Автор. Біжить та й біжить дорогою Колобок. Зустрічається з Лисичкою.
Лисичка. - Колобок, колобок, я тебе зїм.
Колобок. - Не їж мене, Лисичко – сестричко, я тобі пісеньку заспіваю.
Лисичка. - Ану, заспівай.

                

                    

Колобок.                          Я колобок, колобок,
                                  Я по засіку метений,
                                  Я на яйцях спечений,
                                  Я од баби втік.
                                  Я од діда втік,
                                  Я від зайця втік,
                                  Я від вовка втік,
                                        Я від ведмедя  втік,
                                        Так і від тебе втечу!

Лисичка. - Ну й пісня ж гарна. От тільки я недочуваю трохи. Заспівай- бо
ще раз та сідай до мене на язичок, щоб чутніше було.
Автор. Колобок скочив їй на язик та й почав співати.
Колобок. - Я колобок, колобок….
Автор. А  Лисичка – гам його! Та з’їла.
В ч и т е л ь.
- Який був Колобок за характером? (Зухвалий)
- Чому ж його з’їла Лисичка? Правильно. Колобок всім звірам розповідав, який 
   він смачний.
- Діти, а чи можна про все розповідати незнайомим людям?


                         
У ч е н и ц я.                         Дуже рада наша Ната,
                                              Що її рідненький тато
                                                   Вже купив магнітофон,
                                                   «Відік», супертелефон…
                                                    Телевізор і годинник,
                                                    Ще й новенький холодильник.
                                                    Дівчинка до подруг милих
                                                    Полетіла як на крилах.
                                                    Щоб швиденько у дворі
                                                    Розповісти дітворі,
                                                    І дорослим і малечі
                                                    Про такі чудові речі.
                                                    Злодії не зволікали:
                                                    Того ж дня їх обікрали.
В ч и т е л ь.
-         Чи правильно себе поводить дівчинка?
-         Чим закінчилася ця історія?
-         Тож який висновок з цього всього ми можемо зробити для себе?
Це наша зупинка  і наступне правило

«НЕ РОЗПОВІДАЙ, ЩО ВДОМА Є ЦІННІ РЕЧІ І ГРОШІ»
А щоб дізнатися наступне правило послухайте   загадки

Всю білизну позбирає
І старанно покупає.
Буде знову вся чистенька,
Незабруднена, гарненька.
***
Дуже любить він тканини,
Сукні, светрики, гардини.
Всі їх складочки знайде!
Розізлиться – пара йде!..
***
Суп, морозиво, ковбаси,
Сало, м’ясо, яйця, кваси...
Все в животику ховає
І свіженьким зберігає.
***
Сніг зимою, сонце літом,
Поле, що чарує цвітом -
Все на чіп він зберігає –
Дуже добру пам’ять має!
***
Де кого нагородили,
Де супутник запустили...
Фільми, казочки, новини
Нам транслює щохвилини.
***
Сміття все попідбирає,
До пилинки позбирає.
Нам надійний помічник,
Працьовитий робітник.
Так діти ,мова піде про   побутові прилади,які є в кожного вдома.
Перегляд відеоролика « Побутові  прилади»
У разі порушення елементарних правил техніки безпеки наші помічники можуть перетворитися на ворогів, призвести до виникнення пожеж та травмування людей.
Наступна  зупинка «Обережно! Побутові прилади»

Наступне правило, як поводитися вдома, запропонують учні.

                      Спека. Ти вікно відчинив
                      І до друзів поспішив.
                       Але перш ніж йти гуляти,
                      Треба вікна зачиняти.

                                    Поспішаєш?- поспішай,
                                    Тільки світло вимикай.
                                    Перекрий на кухні газ –
                                    Це прохання і наказ.
                      Воду в кранах перекрий,
                      Щільно кватирки закрий,
                      Потім двері на балкон,
                      Вимкни свій магнітофон.
                     Щоб спокійно йти гуляти,
                      Треба все перевіряти.

Перегляд  відео  « Уроки обережності- електрика»
       «Перед виходом з дому ЗАЧИНИ ВІКНА, ДВЕРІ»

«ПЕРЕКРИЙ КРАНИ ВОДИ І ГАЗУ, ВИМКНИ  ЕЛЕКТРОПРИЛАДИ  КОЛИ ВИХОДИШ З ДОМУ»
Якщо у приміщенні відчули запах газу, потрібно:
-         Повідомити дорослих;
-         Відкрити  вікно, провітрити приміщення;
-          Закрити  крани на плиті і перекрити газ на трубі;
-         Не вмикати світла і не запалювати  сірників;
-         Зателефонувати 104

Робота у парі Гра «Виклич швидку,пожежників,службу газу ,поліцію»

-   Зателефонувати до відповідної  служби про виникнення  пожежі.
-   Зателефонувати  до  відповідної  служби про запах газу.
-   Викличте швидку  допомогу.
-   Молодці, ви  дуже  вправно  впоралися  із  завданнями.
-                       
В ч и т е л ь.
-         У кого вдома є телефон?
-         Які номери телефонів люди повинні пам’ятати  постійно?
-         Які номери телефонів треба набрати, щоб викликати пожежників? Поліцію? Швидку допомогу? Службу газу?

 


                                                                         101-пожежна допомога
                                                                                     






                  
                       102 –поліція

              






                103 – швидка допомога

           








         104 – аварійна служба газу








У ч е н ь.           Діти, телефон завжди
                             Гарний засіб від біди.
                          Ці важливі номери
                           Добре вивчи й повтори

ЗАПАМ’ЯТАЙ НЕОБХІДНІ НОМЕРИ ТЕЛЕФОНІВ
ТА  СВОЮ ДОМАШНЮ АДРЕСУ

III. Підсумок
-         А тепер прочитаємо всі разом ці правила (правила записані на дошці).

                                  ЗАПАМЯТАЙ
Не відчиняй двері незнайомим людям.
Не грайся  з сірниками
Будь уважним малюк,гостре не бери до рук
Обережно! Побутові прилади
Не розповідай, що вдома є цінні  речі і гроші.
Зачини вікна, балконні двері,перекрий крани води і газу,коли
йдеш з дому.
Запам’ятай  необхідні номери телефонів і свою домашню адресу.

В ч и т е л ь.  – Діти,а хто це до нас завітав? Та це ж тітонька Сова.
                                                  
Тітонька Сова:  - Бачу ,що гарно Ви ,діти попрацювали,правила гарно вивчили,а щоб ви краще їх запам’ятали, кожному я дарую ці правила ( роздає кожному учню аркуш паперу,на якому надруковано правила безпечної поведінки   вдома).


Пам‘ятайте їх і не забувайте дотримуватися

Немає коментарів:

Дописати коментар